Pék lettem...


Címkék: , , , , 0 megjegyzés

Legalábbis részben.
Robiék elkezdtek diétázni 1-2 hónapja, minek folyományaként házilag sütik maguknak a kenyeret. Egy kóstoló után nekem is megjött a kedvem, hogy pacsmagoljak, gyúrjak, süssek otthon. Amúgy is próbálok minél kevesebbet és minél egészségesebben enni, úgyhogy egy ilyen dologgal engem egész könnyű megfogni. De lényeg a lényeg, elkértem a receptet és belefogtam.
A 3. sütésre végre olyan lett a kenyér amilyennek én akartam. Finom, omlóSZ, akár magában is fogyasztható. Nem úgy mint a bolti savanyú szarok.
Ja és a legfontosabb: az alap-receptből készült kenyeret Anti-candida diéta alatt is lehet fogyasztani!!!

Akkor jöjjön a recept:


forrás: http://sanyi.abmm.hu/marcsi/files/0001_elesztomentes_kenyer.jpeg

hozzávalók:
- fél kg teljes kiőrlésű búzaliszt
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- 2 teáskanál Himalája-só
- 2 dl víz (anti-candidás kenyérnél 4 dl)
- 2 dl natúr joghurt (a-c kenyérnél ez nem kell)
- 9 evőkanál hidegen sajtolt étolaj (én mogyoró olajat használok)
- fűszerek (őrölt kömény, vega zöldfűszer mix, medvehagyma, natúr tökmag, napraforgó mag, szezámmag, lenmag)
- kevés trappista sajt (a-c kenyérnél nincs)

A lisztet keverd össze a szódabikarbónával, sóval és fűszerekkel. A vizet keverd össze a joghurttal. Add hozzá az olajat és a vizes-joghurtos trutyit a liszthez, majd kezdd el gyúrni.
Addig gyúrd, míg összeáll a tészta, de azért ragadós marad és könnyen elveszíti a formáját.
Vajazz ki egy sütő formát (én őzgerincet használok), dobd bele a tésztát, reszelj egy kis sajtot a tetejére, majd tedd be az előmelegített sütőbe.
Én gázsütőt használok, abban 50-60 perc alatt sül meg (végig takarékon). de ha ropogósabb, szárazabb kenyeret akarsz akkor sütheted tovább is.

Jó étvágyat!

0 Response to "Pék lettem..."

Megjegyzés küldése

Designed by TheBookish Themes
Converted into Blogger Templates by Theme Craft